lördag 17 september 2011

Bon Bon

Tänkte bara dra lite snabbt vad jag använder för smink till vardags!
Börjar med en primer (Smashbox Photofinish light), 
lägger på foundation (MaxFactors Lasting Performance blandat med MaxFactors Xperience, blandat för att få rätt färg! Annars använder jag TiKeis mineralfoundation. Tyvärr är min slut nu och jag har inte köpt ny än, haha.)
Sen concealer (Make Up Stores Cover All Mix)
Låter det, när jag har tid, få gå in i huden lite innan jag lägger på puder (IsaDoras Velvet Touch Compact Powder)
Fyller oftast i ögonbrynen med penna (H&M's Dark Brown)
Rouge blir det också (Mary Kays Mineral Powder Rouge, i färgen Strawberry Cream, eller IsaDoras Perfect Powder Rouge, i färgen 19 Frosty Mocha.)
Eyeliner har jag ju rätt ofta, svart (Make Up Stores Cake Eyeliner)
Mascara är en självklarhet i min värld (Lancômes Hypnôse)
Och ibland lägger jag även kajal i våtlinjen (IsaDoras Inliner Kajal, i färgen 50 Satin White)

Dock läppstift också på bilden! ;) 
Och tror även att brynen är ifyllda med skugga istället för penna! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar